![]() |
Według Elizy Misieckiej, dyrektorki agencji Genersis PR inflacja w przypadku agencji PR będzie przede wszystkim przekładać się na presję płacową. W pierwszej kolejności wzrosną najniższe wynagrodzenia, a tym samym najniżej płatne usługi.
- Wpływ kosztów energii elektrycznej zapewne zaczniemy odczuwać od nowego roku - kiedy przyjdą pierwsze rozliczenia, a także kiedy zapotrzebowanie wzrośnie ze względu na niższe temperatury. Bez wątpienia koszty usług PR będą rosły, natomiast redukcja zatrudnienia będzie raczej zależna od decyzji klientów. Jeśli spowolnienie gospodarcze zmniejszy budżety klientów, to pewnie agencje będą musiały rozważać cięcie kosztów. Z drugiej strony na rynku cały czas brakuje specjalistów PR - więc nie spodziewałabym się drastycznych zwolnień. W trudnych czasach najbardziej cierpi jakość usług i to może być bardzo poważny problem rynkowy w przyszłym roku - uważa Eliza Misiecka.
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/branza-marketingowa-inflacja-podwyzki-cen-uslug