Biuro Prasowe

16 lutego 2021
InPost
PACZKOMAT® INPOST URZĄD24 W TORUNIU

InPost – lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie – uruchomił specjalistyczny Paczkomat® InPost Urząd24 w Toruniu. Pozwala on mieszkańcom załatwiać sprawy urzędowe bez potrzeby wchodzenia do budynku i bezpośredniego kontaktu z urzędnikami. Dokumenty do Paczkomatu® TOR25M Wały gen. Sikorskiego 25 można nadać z dowolnego Paczkomatu® w Toruniu i okolicach, a informację o możliwości odbioru decyzji mieszkaniec otrzyma przez aplikację InPost, wiadomość email i/lub SMS. Planowane są kolejne instalacje – InPost prowadzi rozmowy z wieloma miastami i gminami.


Usługa InPost Urząd 24 jest dostępna w Gorzowie Wielkopolskim, Gdyni, Krakowie, Kaliszu, Słubicach, Dąbrowie Górniczej, Poświętnem, Izabelinie, Nowym Targu, Wolsztynie, Chojnicach, Pruszkowie, Brodnicy, Gorzowie Wielkopolskim, Wołominie, Koszalinie i Lubaniu.

 

„InPost Urząd24 to nie tylko przyspieszenie procedur, wygoda i bezpieczeństwo dla mieszkańców oraz ułatwienie obsługi klientów dla urzędników. To nowy trend w relacjach na linii urząd – mieszkańcy, który doskonale sprawdza się w pandemii, ale pozostanie już na trwałe w ramach relacji z obywatelami. Efektywność tej usługi pokazuje, że także w przyszłości będzie ona coraz bardziej popularna. Coraz więcej miast i gmin poszukuje takich rozwiązań, dzięki czemu mogą także lepiej zarządzać sprawami urzędowymi i obniżać koszty działania” – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.


„Zdecydowaliśmy się na tak nowoczesne rozwiązanie, żeby mieszkańcy naszego miasta szybko i efektywnie mogli załatwić swoje sprawy urzędowe. Trwająca już prawie rok pandemia COVID-19 sprawiła, że musieliśmy ograniczyć kontakty bezpośrednie. Możliwość załatwienia sprawy przez Paczkomat® InPost Urząd24 daje szansę na szybkie i bezpieczne kontakty z Wydziałem Obsługi Mieszkańców. Zachęcam Państwa do korzystania z naszego Paczkomatu®!” apeluje prezydent Torunia Michał Zaleski.

 

Jakie sprawy można załatwić w Paczkomacie przy Urzędzie Miasta Torunia?


Prawo Jazdy: 

  • złożenie do depozytu dokumentu prawa jazdy;
  • złożenie oryginałów badań lekarskich, psychologicznych i kursu reedukacyjnego;
  • zgłoszenie rozpoczęcia kursu przez OSK;
  • złożenie zaświadczenia o odbyciu kursu przez instruktorów. 
  • Sprawy, w których wnioskodawca może złożyć wniosek za pośrednictwem paczkomatu, ale po odbiór decyzji oraz dokumentów musi stawić się osobiście: o wydanie profilu kandydata na kierowcę (PKK)

Rejestracja Pojazdów:

  • zgłoszenie zbycia/nabycia pojazdu (wniosek oraz opis załatwienia sprawy
  • wyrobienie wtórnika dowodu rejestracyjnego w przypadku jego utraty
  • wyrobienie wtórnika dowodu rejestracyjnego w przypadku jego zniszczenia
  • wyrobienie wtórnika karty pojazdu
  • wyrobienie wtórnika tablic rejestracyjnych
  • wyrobienie nalepki kontrolnej
  • wyrobienie dodatkowej tablicy na bagażnik
  • dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: HAK, L, GAZ, TAXI
  • Sprawy, w których wnioskodawca może złożyć wniosek a decyzja zostanie wysłana przesyłką pocztową na adres wnioskodawcy:
    • o wyrejestrowanie pojazdu z powodu demontażu (złomowanie)
    • wyrejestrowanie pojazdu z powodu kradzieży
  • Sprawy, w których wnioskodawca może złożyć wniosek za pośrednictwem Paczkomatu, ale po odbiór decyzji oraz dokumentów musi stawić się osobiście:
    • o zarejestrowanie pojazdu nowego
    • o zarejestrowanie pojazdu używanego sprowadzonego z zagranicy
    • o rejestrację pojazdu używanego zakupionego w Polsce
    • o rejestrację czasową pojazdu

Kalkulator śladu węglowego wskazuje, że gdyby tradycyjne dostawy kurierem do domu były zastąpione dostawą do Paczkomatu®, redukcja emisji CO2 sięgnęłaby nawet 75%[1]. Dostarczenie paczki do maszyny InPost oznacza co najmniej 0,35 kg mniej emisji CO2 do atmosfery na każdą przesyłkę. Tym samym InPost jest najbardziej neutralnym dla środowiska dostawcą usług logistycznych.

 

W 2020 roku InPost wdrożył nową, rewolucyjną usługę nadawania przesyłek przez aplikację. Nadaje się je w Paczkomatach® InPost – do innego Paczkomatu® lub na wskazany adres domowy. Na paczce nie trzeba naklejać żadnych etykiet – wystarczy wygenerowany elektronicznie QR kod lub kod nadania w aplikacji. Za paczkę można zapłacić kodem BLIK. Kolejne możliwości płatności pojawią się w aplikacji na początku 2021 roku: karta płatnicza, szybkie przelewy (pay-by-link), Apple Pay, Google Pay. Status nadanej paczki można śledzić oczywiście w aplikacji, ale także na stronie inpost.pl w sekcji „Śledzenie paczki” oraz przez chatbota, wpisując 24 cyfrowy numer przesyłki. Dzięki aplikacji, przy jednym Paczkomacie® przesyłki może odbierać kilka osób jednocześnie, bez konieczności stania w kolejce. Aplikację InPost Mobile można pobrać ze sklepów Google Play, App Store i Huawei AppGallery. Aplikacja InPost Mobile ma już 5,7 mln aktywnych użytkowników.


Z InPost można skontaktować się także za pomocą Google Asystenta. Rozmowę zaczyna się od wywołania bota o nazwie ChatBot Mat frazą „Porozmawiaj z InPost”. Klienci mogą zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy Paczkomat®, a także nowość – numer do kuriera. Ten sam Bot jest dostępny także na Messengerze, wraz ze wszystkimi swoimi funkcjonalnościami.

 

InPost wprowadził też usługę „Paczka w Weekend” – z uwagi na rosnące zapotrzebowanie na usługi paczkomatowe. Umożliwia ona dostawy do Paczkomatów® także w soboty i niedziele – koszt usługi to 4,99 zł brutto. W ramach „Paczki w weekend” przesyłki są dostarczane do klientów w weekend, jeśli nadanie (czyli przekazanie paczki do Paczkomatu® lub POP albo złożenie zlecenia na odbiór przez kuriera), nastąpi do soboty do godziny 13:00.

 

Liczba Paczkomatów® (11.000 urządzeń w Polsce) ponad dwukrotnie przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (46002). Paczkomaty® InPost dostępne są w Polsce także przy sklepach: Dino, Lidl, Kaufland, sieci sklepów Delikatesy Centrum organizowanych przez Grupę Eurocash, a także w Centrach Handlowych Auchan. InPost podpisał również umowę z siecią sklepów Auchan na dostawę Lodówkomatów. Funkcjonalności maszyn lodówkowych InPost pozwalają na bezpieczne przechowanie i odbiór żywności, napojów oraz mrożonek zamówionych przez Internet w Auchan Direct. Według badań Kantar TNS aż 40% kupujących w sieci chce odbierać zakupy spożywcze w Paczkomatach® InPost.

 

Ponadto InPost – odpowiadając na zapotrzebowanie rynku – uruchomił Paczkomaty® InDoor, przeznaczone specjalnie do instalacji wewnątrz budynków. Dzięki Paczkomatom® InDoor właściciele nieruchomości zapewniają swoim mieszkańcom i najemcom najkorzystniejszą i najpopularniejszą opcję odbioru zakupów. Jednocześnie przyciągają okolicznych mieszkańców do danej lokalizacji – co pozwala generować dodatkowe zyski sklepom i punktom usługowym.

 

Według raportu Gemius3 Paczkomaty® są najczęściej wybieraną formą dostawy – wyprzedziły kurierów. Taki typ dostawy towaru preferuje aż 61% kupujących w Internecie. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów aż o 9 punktów procentowych w porównaniu do wyników raportu za 2019 rok. Po raz pierwszy w historii Paczkomaty® pobiły w popularności dostawy kurierem, które wybiera 55% badanych – jest to pierwszy tego typu wynik na świecie. Ponadto, aż 68% badanych deklaruje, że możliwość odbioru zakupów przez urządzenia InPost motywują ich do zakupów w konkretnym sklepie internetowym – jest to wzrost o 7 punktów procentowych więcej z roku na rok.

 

InPost od 2019 roku jest liderem w wynajmie powierzchni magazynowych w Polsce. W zeszłym roku firma wynajęła łącznie 107 950 m² – to 4% całkowitego popytu netto w kraju4. InPost był także liderem w branży KEP w zakresie powierzchni oddanej do użytku w 2019 r – w sumie 57 863 m² – wyprzedzając tym samym na podium DHL oraz Pocztę Polską. Lokalizacje uruchomione przez InPost w 2019 roku pozycjonują spółkę w Top 3 najbardziej aktywnych podmiotów e-commerce na rynku logistyki magazynowej – InPost ustępuje pod tym względem jedynie Amazon i Zalando, globalnym gigantom e-sprzedaży.

 

InPost inwestuje także w ekologiczny transport. Firma rozszerzyła swoją flotę samochodów elektrycznych o 40 nowych Nissanów e-NV200 XL Voltia i zapowiada zakup kolejnych. Samochody zapewniają zasięg do 200 km w mieście, 8m³ przestrzeni ładunkowej oraz ładowność 580 kg.

 

InPost wprowadził także usługę logistyczną InPost Fullfilment, dedykowaną klientom biznesowym. Firma udostępnia infrastrukturę oraz know-how i wspiera klientów na każdym etapie procesów magazynowych. InPost jako partner logistyczny oferuje najwyższą jakość usług i automatyzację całego procesu logistycznego w oparciu o własne doświadczenie. Dzięki usłudze InPost Fulfillment przedsiębiorcy e-commerce mogą się skupić na rozwoju własnego biznesu i nie martwić się o kwestie związane z zapleczem magazynowym, pakowaniem towaru i wysyłką.

 

InPost to największy w Polsce operator logistyczny, w którego zainwestowały amerykańskie fundusze inwestycyjne Advent International i KKR. Firma oferuje usługi kurierskie oraz dostawy za pośrednictwem ogólnopolskiej sieci Paczkomatów® InPost dla klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych, w tym kompleksowe usługi dedykowane branży e-commerce.

 

Więcej informacji na: www.inpost.pl  



1 Źródło: Kalkulator śladu węglowego InPost B2B, dane własne InPost

3 Gemius dla e-Commerce Polska, E-commerce w Polsce 2020, N=1544, marzec 2020

4 Źródło: Cresa Polska, Industrial Research Forum (IRF)

 


© by Multifocus 2014
HOME     O GENESIS PR     SIEĆ MIĘDZYNARODOWA     BIURO PRASOWE     IPO     EVENTY     NAPISALI O NAS     NASI KLIENCI     KARIERA W GENESIS PR     KONTAKT
coded by NewFuture