Biuro Prasowe

14 grudnia 2015
Integer.pl
Najnowsze dane o rynku pocztowym, kurierskim oraz e-commerce na świecie

Świat: Zwyczaje e-zakupowe Amerykanów i Europejczyków / Świat: 2 miliony zwrotów za pomocą Wspólnej Platformy Zwrotów / Wielka Brytania: Argos przeprasza za nieterminowe dostawy / Niemcy: Po udanych testach Zalando rozszerza usługę dostaw tego samego dnia


Świat: Zwyczaje e-zakupowe Amerykanów i Europejczyków


Wartość sprzedaży online na amerykańskim rynku e-commerce w dniu 7 grudnia bieżącego roku osiągnęła poziom 1,92 mld dolarów, przewyższając poziom odnotowany podczas tegorocznego Święta Dziękczynienia (1,73 mld dolarów). Tym samym stał się czwartym dniem roku pod względem dobowej wartości wszystkich transakcji dokonywanych w internecie – wynika z najnowszego raportu Adobe Digital Index. Badania wskazują, że 7 grudnia to czas wzmożonej aktywności e-konsumentów nie tylko w USA, ale także w wielu krajach europejskich. Co ciekawe fakt, że coraz więcej Amerykanów znacząco zwiększa swoją aktywność w internecie potwierdza badanie przeprowadzone przez Pew Research Center. Według zebranych danych co piąty mieszkaniec Stanów Zjednoczonych (21%) pozostaje online bez przerwy. Aż 73% Amerykanów korzysta z sieci codziennie, z czego 42% robi to kilka razy dziennie, a jedynie 10% zaledwie jeden raz w ciągu dnia. Tylko 13% całej populacji korzysta z internetu kilka razy w tygodniu lub rzadziej. Oczywiście jednym z kluczowych czynników, który ma wpływ na korzystanie z sieci, jest wiek. Informacje na temat zachowania i oczekiwań Europejczyków zostały zebrane m.in. w raporcie DPDgroup, która przeanalizowała preferencje e-zakupowe w grupie respondentów pomiędzy 18 i 25 rokiem życia. Według dokumentu kultura nabywcza budowana jest wśród tych użytkowników głównie w oparciu o okazje cenowe i rabaty. Młodzi Polacy kierują się „bardziej pragmatyczną strategią zakupową” i – jak wynika z przeprowadzonych badań – „mają bardzo pozytywne doświadczenia związane z wykorzystywaniem dostaw za pomocą rozwiązań paczkomatowych, które zapewniają im oszczędność czasu”.


„Amerykański rynek e-commerce należy do światowej czołówki zarówno pod względem wartości transakcji dokonywanych online, jak i świadomości konsumentów. Należy jednak pamiętać, że zmiany wynikające z postępującej digitalizacji społeczeństw i konsumentów mają już wymiar nie tylko lokalny, ale coraz częściej także globalny. Obserwujemy to m.in. na przykładzie usług logistycznych. Obecnie wszyscy operatorzy pocztowo-kurierscy szukają najbardziej sprawnego modelu biznesowego, który pozwoli dostarczyć zamówioną przesyłkę w dowolne miejsce na świecie w sposób szybki i efektywny cenowo. Handel i logistyka transgraniczna to rezultat globalizacji całego sektora e-commerce, na co kluczowy wpływ bez wątpienia ma rozwój technologii mobilnych. Rywalizacja pomiędzy poszczególnymi graczami na takim rynku jest i będzie niezwykle trudna. Gdzie wobec tego szukać przewag konkurencyjnych dla własnego modelu biznesowego? W mojej ocenie przyszłością całej branży – zarówno e-commerce, jak i logistycznej – są przemyślane partnerstwa i współpraca pomiędzy poszczególnymi graczami. Tylko w ten sposób możliwe będzie stworzenie usług, które sprostają potrzebom i oczekiwaniom zarówno rynku, jak i konsumentów” – komentuje Rafał Brzoska, prezes zarządu Grupy Integer.pl.


Świat: 2 miliony zwrotów za pomocą Wspólnej Platformy Zwrotów


International Post Corporation (IPC) poinformowała, że do końca III kwartału 2015 roku za pomocą Wspólnej Platformy Zwrotów (Common Return Platform) zwrócono ponad 2 miliony przesyłek. IPC stworzyło narzędzie dla łatwej obsługi zwrotów w partnerstwie z pięcioma europejskimi operatorami pocztowymi w 2010 roku. Rozwiązanie ewoluowało i zwiększało zakres działalności, by przyjąć ostateczny kształt Wspólnej Platformy Zwrotów uruchomionej 2 lata temu. Głównym zadaniem platformy jest transgraniczna obsługa zwrotów towarów do e-sprzedawców, czemu służy porozumienie operatorów pocztowych zaangażowanych w przedsięwzięcie oraz wspólne rozwiązania technologiczne. Narzędzie zaoferowane przez IPC osiąga coraz większą popularność: w samym wrześniu 2015 roku wygenerowano ponad 215.000 etykiet dla paczek – w poprzednich latach generowano tyle średnio w ciągu roku. Ponadto, liczba przesyłek zwróconych w trakcie pierwszych trzech kwartałów 2015 roku wyniosła 891.000 sztuk – to prawie tyle, co w trakcie poprzednich 4 lat działania rozwiązania (1,109 mln).


„Obsłużenie 2 milionów przesyłek transgranicznych to ogromny sukces rozwiązania wdrożonego przez IPC, które pokazuje kilka ważnych dla rynku tendencji. Po pierwsza, skala 2 milionów paczek pokazuje, jak bardzo istotne jest zaoferowanie przez operatorów sprawnych rozwiązań dla efektywnej logistyki zwrotów. Jest to istotny aspekt, którego nie powinno się ignorować. Po drugie, skokowe natężenie liczby obsłużonych przesyłek w samym 2015 roku w porównaniu do poprzednich lat wskazuje, że należy się spodziewać dalszych dynamicznych wzrostów wolumenów w tym zakresie. Po trzecie, Wspólna Platforma Zwrotów jest przykładem udanej kooperacji między konkurującymi podmiotami. Warto zwrócić uwagę, jak dużo korzyści – zarówno dla klientów, e-sklepów i jak i samych graczy pocztowo-kurierskich – niesie ze sobą zdrowo funkcjonujące partnerstwo, na którym mogą się wzorować inne przedsiębiorstwa z sektora logistycznego” – wskazuje Rossen Hadjiev, członek zarządu Grupy Integer.pl.


Wielka Brytania: Argos przeprasza za nieterminowe dostawy


Tegoroczne wydatki e-konsumentów w Wielkiej Brytanii pobiły nowy rekord w Black Friday, a proces dostawy wydawał się być bardziej płynny niż w ubiegłym roku. Jednak u niektórych sprzedawców wystąpiły zatory i przepraszali za opóźnienia dostaw. Firmą, która najczęściej przepraszała swoich klientów był Argos – sytuacja była niefortunna, ponieważ w październiku spółka uruchomiła z dużą pompą nową usługę dostawy tego samego dnia. Firma próbowała utrzymać poziom sprzedaży Black Friday oferując bezpłatną dostawę tego samego dnia na zamówienia dokonywane online od 6 do 24 listopada jako „dodatkowy bonus dla klientów, którzy chcą przezwyciężyć pośpiech Black Friday" – ale wciąż przewagę ma weekendowy wzrost. Około 22:30 we wtorek Argos opublikował oświadczenie z przeprosinami na swojej stronie na Facebooku: „Przepraszamy za opóźnienia w obsłudze klienta. Black Friday oraz nowa forma dostawy Fast Track cieszyły się dużą popularością co spowodowało, że aktualnie zespół jest bardzo obłożony. Zatrudniliśmy dodatkowy personel w celu uzyskania możliwości skontaktowania się z naszymi klientami telefonicznie i mailowo tak szybko, jak to możliwe. Dziękujemy za cierpliwość".


"W okresie przedświątecznych zakupów oraz dni takich, jak Black Friday czy Cyber Monday liczba transakcji dokonywanych online rośnie. W związku ze wzmożonym wolumenem doręczeń obsługa zamówień stanowi wyzwanie dla wszystkich operatorów logistycznych i kurierskich. Z tego względu firmy tworzą nowe strategie i rozwiązania pozwalające na zminimalizowanie opóźnień w dostawie. Ważne jest wdrażanie narzędzi zapewniających zarówno przewagi konkurencyjne, jak i pozwalających na terminową realizację dostaw nawet w czasie największych szczytów zakupowych. Jednym z nich jest opcja wielokanałowej dostawy, która stwarza możliwość wygodnego odbioru przesyłek i daje pełną elastyczność w zakresie modyfikacji wybranej wcześniej opcji doręczenia" – mówi Sebastian Anioł, prezes InPost.


Niemcy: Po udanych testach Zalando rozszerza usługę dostaw tego samego dnia


Zalando – główny niemiecki e-sprzedawca odzieży i obuwia – rozszerzył pilotażowy projekt dostaw tego samego dnia. Po udanych testach w Kolonii i Bonn, które trwały od września 2015 roku, usługa zostanie wdrożona w dziesięciu kolejnych niemieckich miastach. Firma napisała na swoim blogu: „W związku z tym, że pierwsze informacje zwrotne dotyczące wprowadzanego rozwiązania są bardzo pozytywne, rozszerzyliśmy nasze testy o następujące miasta: Bochum, Bottrop, Düsseldorf, Duisburg, Essen, Gelsenkirchen, Gladbeck, Herne, Mühlheim i Oberhausen”. Tak jak darmowa dostawa i zwroty – które są częścią polityki Zalando – usługa dostaw tego samego dnia, obsługiwana przez Liefery, obecnie również jest bezpłatna. Nie jest jeszcze jasne czy będzie ona darmowa także w przyszłości. Zalando wyjaśnia, jak działa nowe rozwiązanie: „Wybieramy losowo Klientów w poszczególnych miastach, których zaskoczymy ‘ulepszeniem’. Dostaną oni wiadomość, około godziny 16.00, że otrzymają zamówiony towar jeszcze tego samego dnia w godzinach 19:00-21:00. Dlatego pozostajemy w ścisłej współpracy z naszym partnerem Liefery”.


„Zalando udowodniło już, że jest jednym z głównych trendsetterów na rynku e-commerce. Jako pierwszy wprowadza wiele nowatorskich rozwiązań uznawanych za standardy w branży – między innymi usługę darmowej dostawy i zwrotu – które zyskują popularność klientów i są kopiowane przez firmy konkurencyjne. Tym razem Zalando podnosi poprzeczkę wdrażając do oferty kolejny korzystny element zapewniający firmie przewagę nad konkurencją. Jesteśmy przekonani, że znaczenie dostaw tego samego dnia będzie rosło, choć wydaje się, że czas dostawy wpłynie także na jej cenę. Wygrają operatorzy, którzy dotrzymają kroku rosnącym oczekiwaniom e-konsumentów i będą w stanie efektywnie przełożyć nowe trendy na wyniki finansowe” – podsumowuje Aster Papazyan, dyrektor zarządzający w easyPack, właściciela sieci paczkomatów pod marką InPost w Polsce i na świecie.

 

Więcej informacji na: www.integer.plwww.paczkomaty.plwww.inpost24.com

 


© by Multifocus 2014
HOME     O GENESIS PR     SIEĆ MIĘDZYNARODOWA     BIURO PRASOWE     IPO     EVENTY     NAPISALI O NAS     NASI KLIENCI     KARIERA W GENESIS PR     KONTAKT
coded by NewFuture