Biuro Prasowe

7 grudnia 2015
Integer.pl
Najnowsze dane o rynku pocztowym, kurierskim oraz e-commerce na świecie

Europa: Hermes spodziewa się dwucyfrowego wzrostu podczas świątecznego sezonu zakupowego / USA i UK: Rekordowe wyniki Black Friday i Cyber Monday / Australia: 87% konsumentów planuje zakupy online przed świętami Bożego Narodzenia


Europa: Hermes spodziewa się dwucyfrowego wzrostu podczas świątecznego sezonu zakupowego


Grupa Hermes poinformowała, że w okresie poprzedzającym Święta Bożego Narodzenia spodziewa się znaczącego wzrostu wolumenu przesyłek obsługiwanych na terenie Europy. W czasie świątecznego szczytu zakupowego wzrost ten może osiągnąć nawet dwucyfrowy poziom – ze szczególnym uwzględnieniem Wielkiej Brytanii, gdzie wyraźne zwiększenie wolumenów i liczby transakcji dokonywanych przez konsumentów następuje już podczas Black Friday. Z szacowanym na poziomie 32% zwiększeniem ilości przesyłek w Wielkiej Brytanii, Hermes spodziewa się, że główne centrum logistyczne w Warrington „będzie codziennie obsługiwać o 500 000 więcej paczek”. Jak wynika z przekazanego przez Grupę oświadczenia, razem z rozpoczynającym się w październiku świątecznym sezonem zakupowym, wszystkie spółki zależne od Grupy – działające na terenie Austrii, Wielkiej Brytanii, Rosji oraz Włoch – są przygotowane do przyjęcia nawet o 25% przesyłek więcej w okresie do 31 grudnia. Jak wynika z prognoz, wzrost wolumenu paczek w tym czasie w Niemczech i Wielkiej Brytanii szacowany jest na poziomie odpowiednio 15% i 20% w ujęciu rok do roku. Żeby zapewnić efektywną obsługę takiej ilości przesyłek lokalne przedstawicielstwa Grupy pracują nad powiększeniem pojemności centrów logistycznych. W Niemczech Hermes spodziewa się, że do końca bieżącego roku dostarczy 36 milionów paczek i 15-procentowego wzrostu w tym zakresie – co oznaczałoby pobicie ubiegłorocznego rekordu świątecznego. W tym celu zatrudnił dodatkowych 5400 pracowników oraz powiększył flotę logistyczną o 3300 dodatkowych pojazdów rozmieszczonych na terenie całego kraju.

 

„Okres świąteczny to tradycyjnie ogromne wyzwanie nie tylko dla właścicieli e-sklepów, ale także operatorów logistycznych i kurierskich. Wzrost liczby zamówień, wolumenu obsługiwanych przesyłek, jak i liczby dokonywanych w tym czasie zwrotów zamówionych produktów jest z roku na rok coraz większy. Obecnie kluczowym wyzwaniem dla całej branży jest zapewnienie wielokanałowego modelu obsługi logistycznej, który gwarantuje nie tylko efektywność operacyjną, ale sprawia, że klienci zyskują możliwość wygodnego odbioru swojego zamówienia i pełną elastyczność w zakresie modyfikacji wybranej wcześniej opcji dostawy. Takie rozwiązanie zapewnia nie tylko wzrost potencjału logistycznego operatora – choćby dzięki temu, że jeden pracownik będzie mógł zrealizować zamówienie bez względu na wybraną opcję dostawy – ale i satysfakcję odbiorców przesyłek. Spodziewamy się, że podobnie jak w latach ubiegłych operatorzy kurierscy i logistyczni będą borykali się z problemami dotyczącymi przepełnienia magazynów i skrytek. Jesteśmy na to przygotowani i zrobimy wszystko, aby zapewnić płynność realizacji zamówień do samej Wigilii” – komentuje Rafał Brzoska, prezes zarządu Grupy Kapitałowej Integer.pl.


USA i UK: Rekordowe wyniki Black Friday i Cyber Monday


Jak wynika z analiz comScore, amerykańscy klienci wydali online w Cyber Monday 3 118 mld dolarów, co przekłada się na wzrost o 20,5% w porównaniu do zeszłego roku (2,568 mld dolarów). Przeciętna wartość zamówienia w tym dniu wyniosła 133 dolary i była niższa w porównaniu do poprzednich dni – w Dniu Dziękczynienia średnia wartość zakupów online wyniosła 162 dolary, a w Black Friday 137 dolarów. Dane comScore pokazują również, że wartość zakupów zrobionych za pośrednictwem urządzeń mobilnych w Cyber Monday podwoiła się. W tym roku e-konsumenci wydali w ten sposób 838 mln dolarów, natomiast w zeszłym 548 mln dolarów (wzrost o 53%). Natomiast według IMRG, w Wielkiej Brytanii w trakcie czterodniowego weekendu związanego z Black Friday, e-klienci wydali łącznie 3,3 mld funtów (4,93 mld dolarów). Sprzedaż kształtowała się następująco: Black Friday – 1,1 mld funtów (1,64 mld dolarów), sobota – 561 mln funtów (838 mln dolarów), niedziela – 676 mln funtów (1,01 mld dolarów). W Cyber Monday wydano 968 mln funtów (1,45 mld dolarów), co oznacza wzrost o 34,4% w porównaniu do zeszłego roku (720 mln funtów). Jak podaje Ecommerce Europe Association, w 2015 roku wartość globalnego e-commerce wzrośnie o 16%, co oznacza spadek w porównaniu z rokiem ubiegłym, gdy dynamika wyniosła 24%. Prym wiedzie rejon Azji i Pacyfiku, niemniej silne wzrosty odnotowuje się także w Europie i Ameryce Północnej.

 

„Kolejne rekordy sprzedaży w takie dni zakupowych okazji, jak Black Friday czy Cyber Monday potwierdzają dynamiczny wzrost światowego e-commerce. Przy takim rozwoju segmentu naturalne jest, że popyt na usługi logistyczne dla e-commerce będzie ogromny. Dlatego na rynku jest sporo miejsca do zagospodarowania dla operatorów pocztowo-kurierskich. Z naszych analiz wynika, że zainstalowanie 16 000 Paczkomatów w Europie zabezpieczy nie więcej niż 7% zapotrzebowania na szybkie i wygodne usługi logistyczne, zarówno krajowe, jak i transgraniczne – mówi Rossen Hadjiev, członek zarządu Grupy Integer.pl.


Australia: 87% konsumentów planuje zakupy online przed świętami Bożego Narodzenia


Według najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie Australia Post, 87% australijskich konsumentów przynajmniej jeden lub więcej prezentów świątecznych zakupi w tym roku online. Dla porównania rok temu z zakupów internetowych skorzystało 52% kupujących. Badanie wskazuje, że największy wpływ na osoby, które wybierają zakupy elektroniczne, mają takie kwestie, jak: możliwość dokonania transakcji w dogodnym dla siebie czasie (63%), dostawa do domu (53%), możliwość uniknięcia ruchliwych parkingów i tłumów (52%) łatwość porównania cen produktów (50%). Christine Corbett, Executive General Manager do spraw usług pocztowych i e-commerce w Australia Post, podkreśla: „Zdajemy sobie sprawę, że nasi klienci kochają zakupy online, które można dokonać w dogodnym czasie, w zaciszu własnego domu. Chcą mieć również gwarancję bezpieczeństwa płatności, dlatego częściej korzystają z kart przedpłaconych takich, jak Load&Go Visa – które umożliwiają kontrolę wydawanych pieniędzy – niż z kart kredytowych". Australia Post spodziewa się, że okres Bożego Narodzenia w tym roku będzie jednym z najbardziej ruchliwych dla dostaw paczek i oczekuje rekordowego 1,3 miliona przesyłek dziennie, generowanych przez zakupy online.

 

„Australia Post na bardzo wczesnym etapie rozwoju usług e-commerce zrozumiała, że – by utrzymać przewagę rynkową – musi rozszerzyć opcje dostaw oraz rozwinąć wielokanałowy model logistyczny. Australijski operator szybko zainwestował w rozbudowę sieci automatycznych punktów click&collect, dzięki którym jest w stanie zapewnić klientom najwyższą jakość usług, zwiększając jednocześnie swój udział w sektorze e-handlu. To pokazuje, jak ważne jest wdrożenie dostaw multichannel, obejmujących tradycyjne usługi kurierskie, rozwiązania paczkomatowe oraz click&collect, które pozwolą sprostać dynamicznie rosnącemu rynkowi e-commerce” – wskazuje Aster Papazyan, dyrektor zarządzający w easyPack, właściciela sieci paczkomatów pod marką InPost w Polsce i na świecie.

 

Więcej informacji na: www.integer.plwww.paczkomaty.plwww.inpost24.com

 


© by Multifocus 2014
HOME     O GENESIS PR     SIEĆ MIĘDZYNARODOWA     BIURO PRASOWE     IPO     EVENTY     NAPISALI O NAS     NASI KLIENCI     KARIERA W GENESIS PR     KONTAKT
coded by NewFuture