Biuro Prasowe

19 grudnia 2008
KAVA KAVA
Podsumowanie 2008 roku w branży Custom Publishing

Rynek Custom Publishing w Polsce rozwija się szybciej i jest na coraz wyższym poziomie. W 2008 roku pojawiło się na naszym rynku kilka naprawdę ciekawych publikacji, których poziom nie odbiega od trendów obserwowanych na światowych rynkach. Nadal jednak większość polskich firm myśli o tego typu prasie jedynie w krótkiej perspektywie.

Wiele z nich nie patrzy jeszcze na średnio- i długoterminową strategię działań marketingowych, do których zalicza się Custom Publishing, wybierając najtańsze i najszybsze rozwiązania. Klientom brakuje świadomości, że prasa firmowa to głównie wzmacnianie wizerunku firmy i produktu. Najlepsze rezultaty osiągane są dopiero wówczas, gdy tego typu publikacje są traktowane wewnątrz firmy nie jako działania public relations, ale jako marketingowe, lojalnościowe czy prosprzedażowe głównie w zakresie budowania świadomości marek.

 

Przykładem takiej długotrwałej strategii wspierającej markę może być wydawany od 1979 roku i odświeżony wizerunkowo w 2008 roku przez Kava Kava magazyn pokładowy PLL LOT „Kaleidoscope". Nowa wersja tego miesięcznika została pozytywnie oceniona przez 86% czytelników pod względem wyglądu i formy, natomiast w odniesieniu do merytoryki tekstów, aż 78% odbiorców wypowiedziało się pozytywnie o publikacji.

 

Przewiduję, że prasa firmowa - jako nowoczesny środek biznesowy służący budowaniu trwałych relacji z klientami, pracownikami oraz otoczeniem firmy - będzie zyskiwała na popularności, a zleceniodawcy oraz czytelnicy będą mieli coraz wyższe wymagania odnośnie standardów i jakości.

 

Marcin Kacprzyk, Wydawca - Agencja KAVA KAVA

 


© by Multifocus 2014
HOME     O GENESIS PR     SIEĆ MIĘDZYNARODOWA     BIURO PRASOWE     IPO     EVENTY     NAPISALI O NAS     NASI KLIENCI     KARIERA W GENESIS PR     KONTAKT
coded by NewFuture