![]() |
Celem akcji prowadzonej przez Fundację Świętego Mikołaja od 2004 roku jest propagowanie idei rodzinnych domów dziecka i przełamywanie stereotypów oraz barier utrudniających powstawanie nowych placówek tego typu. W ramach kampanii prowadzona jest również zbiórka pieniędzy na Fundusz Edukacyjny pozwalający dzieciom z rodzinnych domów dziecka nadrobić zaległości edukacyjne.
Dzięki wsparciu darczyńców, w latach 2004 - 2007 Fundacja zebrała ponad 1,5 miliona złotych, które otrzymało ponad 900 dzieci i blisko 185 opiekunów. Fundusze przeznaczone zostały na realizację przedsięwzięć edukacyjnych, m.in. zajęć wyrównawczych oraz językowych dla wychowanków czy seminariów i szkoleń dla opiekunów.
„Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy włączają się w kampanię Grunt to rodzina na rzecz rodzinnych domów dziecka. Każde wsparcie jest nieocenione i zwiększa szanse pomocy coraz większej liczbie dzieci. Cieszymy się, że dzięki dobremu sercu darczyńców wychowankowie rodzinnych domów dziecka będą mogli spełnić swoje edukacyjne marzenia i mieć szansę na szczęśliwe dzieciństwo" - mówi Michał Rżysko, koordynator projektu Grunt to rodzina.
W tym roku Fundacja Świętego Mikołaja - wspólnie z Instytutem Badawczym MillwardBrown SMG/KRC - przeprowadziła najnowsze badania dotyczące sytuacji w rodzinnych domach dziecka. Wynika z nich, że 76% dzieci trafiających do rodzinnych domów dziecka ma niższe szanse edukacyjne niż ich rówieśnicy. Jako przyczynę, 88% opiekunów wskazywało na fakt, że dzieci trafiające do rodzinnych domów dziecka mają opóźnienia rozwojowe, a 80% wychowanków - opóźnienia edukacyjne.
Rodzinnym domom dziecka można pomóc wysyłając sms o treści POMOC pod numer: 7585 lub wpłacając pieniądze na Fundusz Edukacyjny.
Numer konta Funduszu: 37 2130 0004 2001 0299 9993 0002
Akcja promocyjna Grunt to rodzina jest współfinansowana ze środków Funduszu Inicjatyw Obywatelskich. W kampanię włączyły się również: Wydawnictwo Klucze, firmy Nowy Adres, Lego i VGI.
Konto Funduszu Edukacyjnego otwarte jest przez cały rok. Zachęcamy do regularnych wpłat. Każda, nawet niewielka kwota, daje szansę naszym podopiecznym na lepsze życie.
W ciągu dziesięciu lat działalności Fundacja Świętego Mikołaja zorganizowała 26. kampanii społecznych, w trakcie których zebrano 27,55 mln zł, w radio i telewizji wyemitowano aż 6.500 bezpłatnych spotów reklamowych, a w największych miastach Polski rozwieszono 14.080 plakatów wielkoformatowych.
W dniu 19 listopada, w Sali im. Agnieszki Osieckiej w Radiowej Trójce, Fundacja świętowała dziesięciolecie swojego istnienia. W trakcie uroczystości wręczone zostały nagrody Świętego Mikołaja dla osób i firm, które w największym stopniu wspierają Fundację. Galę poprowadził znakomity duet: Edyta Jungowska oraz Kuba Strzyczkowski, a gwiazdą wieczoru był zespół Raz Dwa Trzy, który uświetnił dziesięciolecie Fundacji wspaniałym koncertem.
Informacje o Fundacji:
Fundacja Świętego Mikołaja (wcześniej nieformalna Agencja Świętego Mikołaja) od dziesięciu lat organizuje społeczne kampanie reklamowe o charakterze społecznym i kulturalnym. Fundacja zajmuje się badaniem i rozwiązywaniem skutków kryzysu solidarności z potrzebującymi, a w swojej pracy wykorzystuje techniki nowoczesnego zarządzania, marketingu, reklamy oraz metod badawczych. Jak dotąd pod szyldem Fundacji zrealizowano 26 kampanii, a do najważniejszych należą: Mama w pracy, Grunt to rodzina - kampania na rzecz rodzinnych domów dziecka czy kampania na rzecz Fundacji „Dzieło Nowego Tysiąclecia" - Dzień Papieski.
Dzięki działalności Funduszu Edukacyjnego, Fundacja do 2007 roku pomogła 921 dzieciom z rodzinnych domów dziecka, zrealizować ich ambitne plany edukacyjne. Natomiast dzięki kampanii Dnia Papieskiego, 2000 stypendystów z biednych rodzin ze wsi może kontynuować naukę. Najnowsza Kampania Fundacji Świętego Mikołaja „Mama w pracy" porusza ważny temat sytuacji kobiet na rynku pracy, zwracając uwagę na najbardziej palące problemy i przeszkody.
Więcej na www.mikolaj.org.pl