Biuro Prasowe

24 sierpnia 2006
MATRIX.PL
Partnerskie połączenie Infovide i Matrix.pl

Spółki Infovide i Matrix.pl podpisały umowę o połączeniu, którego celem jest stworzenie wiodącego, polskiego dostawcy usług konsultingowych i innowacyjnych rozwiązań IT. Transakcja zostanie sfinalizowana do końca listopada br. Fuzja powiązana jest z planowanym na jesień debiutem Infovide na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Po realizacji obu projektów na rynku publicznym rozpocznie działalność spółka o nazwie Infovide-Matrix. Łączna prognoza wyników firm w 2006 to przychody ze sprzedaży na poziomie 183 mln zł
i zysk netto w wysokości blisko 16 mln zł. 

Infovide-MatrixW zarządzie Infovide-Matrix zasiądą: prezes Marek Kobiałka - obecnie prezes zarządu Matrix.pl, oraz wiceprezesi Borys Stokalski i Jacek Królik, aktualnie tworzący zarząd Infovide. Biorąc pod uwagę, że obie spółki znajdują się w fazie dynamicznego wzrostu, zarząd nowej firmy będzie konsekwentnie rozwijał zespoły eksperckie.

 

„U podstaw decyzji o połączeniu z Infovide leżą wspólne ambicje osiągnięcia szybkiego wzrostu i chęć aktywnego udziału w konsolidacji polskiego rynku IT. W wyniku fuzji spółka Infovide-Matrix wejdzie do ścisłej czołówki największych dostawców usług doradczych i rozwiązań IT. Połączenie ma charakter w pełni partnerski, nasze oferty nie konkurują ze sobą, lecz w istotny sposób się uzupełniają. Łącząc nasze kompetencje tworzymy doskonały zespół, kierowany przez doświadczonych menedżerów." - mówi Marek Kobiałka, prezes zarządu Matrix.pl.

  

Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami Infovide kontynuuje prace związane z debiutem na GPW, który planowany jest jeszcze w tym roku. Dzięki połączeniu inwestorzy będą mogli kupić akcje podmiotu o istotnej wielkości i skali działania. Pieniądze pozyskane z nowej emisji przeznaczone będą na akwizycje, rozwój oferowanych rozwiązań i usług, a także na rozbudowę działalności zagranicznej (obecnie Matrix.pl świadczy usługi na Ukrainie i Bliskim Wschodzie).

 

„Podstawą fuzji jest dobrze określona strategia rozwoju oparta o koncepcję „integratora wiedzy". Konsolidacja know - how, najlepszych praktyk oraz oferowanych rozwiązań i programów rozwojowych obu firm stanowi doskonałą podstawę do realizacji tej strategii. Potencjał intelektualny oraz biznesowy połączonych firm zapewni systematyczny wzrost wartości i konkurencyjności usług jakie oferujemy klientom." - komentuje Borys Stokalski, prezes zarządu Infovide.

Struktura akcjonariatu spółki Infovide-Matrix:

***

Informacje o firmach:

Infovide S.A. jest największą polską firmą konsultingową, działającą od 1991 roku. Firma specjalizuje się w kreowaniu oraz realizacji innowacyjnych rozwiązań informatycznych, wspierających ważne strategie i inicjatywy gospodarcze klientów. Infovide tworzy nowy model dostawcy usług informatycznych, którego istotą jest ciągłe śledzenie rozwoju technologii informatycznych i tworzonego nowego potencjału biznesowego. Model ten opiera się na efektywnym procesie identyfikacji aktualnych i przyszłych potrzeb klientów oraz zdolności do skutecznego i efektywnego dostarczenia wartości. Spółka przyjmując model integratora  realizuje projekty w zmiennym otoczeniu biznesowym.

Eksperci Infovide specjalizują się w zakresie zarządzania architekturą korporacyjną, budową rozwiązań dla „inteligentnych przedsiębiorstw" (w tym m.in. wdrażaniem rozwiązań analitycznych, budową portali i platform usług, tworzeniem systemów zarządzania ryzykiem oraz korporacyjnych systemów wspomagania decyzji). W ofercie firmy znajdują się także usługi doradcze i architektoniczne z zakresu zintegrowanych systemów zarządzania.

Infovide realizuje projekty w sektorach bankowości, telekomunikacji, mediach, przemyśle, energetyce i administracji państwowej. Jej klientami są m.in. NBP, TP, Kredyt Bank, Vattenfall Heat Poland, PTC ERA, TVP, PKN Orlen, NBP, BRE Bank, WP, Onet.pl, BOŚ, PZU. Zysk netto firmy Infovide za 2005 rok kształtuje się na poziomie 4,2 mln zł. Przychód za ubiegły rok wynosi 56,4 mln zł.

Dodatkowe informacje na stronie www.infovide.pl

***

Matrix.pl SA należy do ścisłej czołówki polskich firm informatycznych. Spółka dostarcza rozwiązania IT dla korporacji, specjalizuje się w tworzeniu dedykowanych rozwiązań w szczególności dla firm z sektorów: telekomunikacji, bankowości, ubezpieczeń, administracji i przemysłu. Do grona Klientów spółki należą m.in. Bank BPH, BRE Bank, Centertel, Exatel, Fortis Bank, Kancelaria Sejmu, KPWiG, PKN Orlen, Polkomtel, Polskie Towarzystwo Reasekuracyjne, Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń, PZU, Telekomunikacja Polska, TU Allianz Polska.  

Firma oferuje kompleksową realizację projektów informatycznych począwszy od etapu analizy biznesowej, przez stworzenie rozwiązania, aż po jego wdrożenie oraz prowadzenie konsultingu w zakresie analiz, projektowania
i zarządzania projektami informatycznymi. W skład oferty spółki wchodzą m.in. Systemy Wspomagania Decyzji (Business Intelligence), CRM, portale korporacyjne i dla klientów, e-Learning, usługi z obszaru konsultingu IT, systemy ERP, rozwiązania dedykowane dla telekomunikacji i bankowości, a także nowoczesne narzędzia marketingowe i biznesowe z obszaru rozwiązań internetowych, mobilnych, multimedialnych i komunikacyjnych. W 2005 roku Matrix.pl zanotował przychody ze sprzedaży w wysokości 102,94 mln zł. Oznacza to wzrost o ponad 20% wobec roku 2004 (w stosunku do przychodów ze sprzedaży rozwiązań dla korporacji). Zysk operacyjny spółki wyniósł 10,03 mln zł.

Więcej informacji: www.matrix.pl *


© by Multifocus 2014
HOME     O GENESIS PR     SIEĆ MIĘDZYNARODOWA     BIURO PRASOWE     IPO     EVENTY     NAPISALI O NAS     NASI KLIENCI     KARIERA W GENESIS PR     KONTAKT
coded by NewFuture