Biuro Prasowe

24 października 2006
InPost
Za drogie znaczki

Według sondażu przeprowadzonego przez TNS OBOP 45% Polaków uważa, że ceny znaczków pocztowych są zbyt wysokie.

tns_obop.gifObniżki cen chcieliby emeryci i renciści (55%). Osoby po 60-tce (54%) oraz mieszkańcy Wielkopolski (56%) i Dolnego Śląska (56%) znacznie częściej niż pozostali podkreślają, że znaczki są za drogie.

 

43% jest zdania, że ceny znaczków są na odpowiednim poziomie. Taką opinię wyraziło 42% kobiet i 45% mężczyzn. Aż 10% wśród badanych nie miało zdania. To może być wynikiem braku świadomości wśród społeczeństwa, ile naprawdę wart jest nasz list.

 

Od 1 stycznia 2006 r. nastąpiła częściowa liberalizacja rynku usług pocztowych. Poza obszarem zastrzeżonym dla Poczty Polskiej znalazły się przesyłki ważące od 50 do 350 g. Jednak większość przesyłek to listy do 50 g, na które Poczta Polska do 2009 r. nadal będzie miała monopol. Obecnie - w wypadku przesyłek do 50 g - cena minimalna, której muszą żądać inni operatorzy jest 2,5 razy wyższa, (a nie jak wcześniej 3 razy wyższa) od ceny Poczty Polskiej za list priorytetowy w najniższej kategorii wagowej.

 

W związku z powyższym klienci mogą na razie nie liczyć na obniżkę cen, co mogłoby być wynikiem np.: pojawienia się konkurenta Poczty Polskiej.

Badanie zostało zrealizowane przez TNS OBOP metodą wywiadu face-to-face w okresie 3.08.06 -7.08.06 r. na próbie 1005 mieszkańców Polski w wieku 15 lat i więcej.

  

O firmie badawczej

  

TNS zajmuje się dostarczaniem kompleksowej informacji o rynku:

  • jest największą na świecie firmą realizującą badania oraz analizy dostosowane do potrzeb klientów,
  • jest wiodącym dostawcą badań społeczno-politycznych,
  • posiada długoletnie doświadczenie w dziedzinie realizacji paneli konsumenckich, a także pomiaru wielkości audytorium telewizyjnego (telemetria) oraz monitoringu reklam.

TNS działa w ramach globalnej sieci obejmującej swym zasięgiem 70 krajów, co umożliwia dostarczanie w spójny sposób, na bieżąco aktualizowanych, wysokiej jakości informacji i analiz.

Pracowników TNS wyróżnia innowacyjny sposób myślenia oraz wysoki poziom obsługi klientów zarówno lokalnych, jak i międzynarodowych. Na co dzień łączą specjalistyczną wiedzę sektorową
z wiedzą z dziedziny rozwoju nowych produktów, badań motywacji, badań marki i reklamy oraz zarządzania wartością firmy (stakeholder management) po to, by dostarczać klientom rozwiązania dostosowane do ich indywidualnych potrzeb.

Strategicznym celem TNS jest pozycjonowanie firmy jako światowego lidera w dostarczaniu klientom dogłębnej wiedzy i informacji, stanowiącej dla nich wartość dodaną i mającej wspomagać ich w podejmowaniu trafnych decyzji biznesowych.

  

TNS OBOP jest jedną z wiodących firm badawczych działających na rynku polskim. Jego korzenie sięgają 1958 r., kiedy to powstał Ośrodek Badania Opinii Publicznej. W 1998 r. OBOP włączony został w struktury międzynarodowej grupy badawczej TNS. Od 1997 r. prowadzi ogólnopolski elektroniczny pomiar widowni telewizyjnej (tzw. telemetria). W roku 2005 TNS OBOP osiągnął obroty ponad 32 mln PLN.

                                                                                                      

Twoja opinia ma znaczenie - to realizowany przez OFBOR program mający na celu wzmocnienie publicznego zaufania do badań rynku i opinii. Jego zadaniem jest wyjaśnienie roli, jaką we współczesnym społeczeństwie oraz gospodarce odgrywają badania, a także zachęcenie Polaków do licznego uczestnictwa w badaniach poprzez zobrazowanie wpływu, jaki ich wyniki wywierają na otaczającą rzeczywistość.


© by Multifocus 2014
HOME     O GENESIS PR     SIEĆ MIĘDZYNARODOWA     BIURO PRASOWE     IPO     EVENTY     NAPISALI O NAS     NASI KLIENCI     KARIERA W GENESIS PR     KONTAKT
coded by NewFuture