Biuro Prasowe

17 października 2006
InPost
Ludzie listy piszą

Według badań przeprowadzonych przez TNS OBOP, aż 73% Polaków wysyła korespondencję za pośrednictwem Poczty Polskiej i częściej robią to kobiety (81%) niż mężczyźni (65%).

TNS OBOPMimo rosnącego znaczenia poczty internetowej okazuje się, że nie spada zainteresowanie pocztą tradycyjną. Polacy nadal wysyłają kartki i piszą listy. Aż 93% osób w wieku 40-49 lat w ubiegłym roku odwiedziło pocztę. Niskie zainteresowanie zanotowano w grupie młodzieży w wielu 15-18 lat (64%). 84% badanych z wykształceniem wyższym używa tradycyjnej poczty przy wysyłaniu listów czy kartek, podczas gdy w grupie z wykształceniem podstawowym i gimnazjalnym jest to 62%. Znacznie częściej z usług nadawania korespondencji korzystali kierownicy i specjaliści (86%).

 

Taki wysoki procent klientów Poczta Polska ma szansę utrzymać do 2009 r. Zgodnie z art. 46 ma ona obowiązek świadczenia powszechnych usług pocztowych, a „obszarem zastrzeżonym" do 2009 roku dla tego podmiotu nazwano m.in. doręczanie korespondencji o wadze do 50 g. Od 1 stycznia 2006 r. nastąpiła częściowa liberalizacja rynku usług pocztowych. Poza obszarem zastrzeżonym dla Poczty Polskiej znalazły się przesyłki ważące od 50 do 350 g. Jednak większość realizowanych przesyłek to listy do 50 g, na które Poczta Polska do 2009 r. nadal będzie miała monopol. Tym częściowo uwolnionym obszarem mogą być w szczególności zainteresowani operatorzy lokalni, którzy zechcą przejąć od Poczty Polskiej rynek usług dla administracji publicznej, przedsiębiorstw oraz innych nadawców masowych. Dla klienta większa konkurencja oznacza poprawę jakości. Będzie on też mógł liczyć na coraz szerszą ofertę, za którą zapłaci mniej.

 

Badanie zostało zrealizowane przez TNS OBOP metodą wywiadu face-to-face w okresie 3.08.06 -7.08.06 r. na próbie 1005 mieszkańców Polski w wieku 15 lat i więcej.


© by Multifocus 2014
HOME     O GENESIS PR     SIEĆ MIĘDZYNARODOWA     BIURO PRASOWE     IPO     EVENTY     NAPISALI O NAS     NASI KLIENCI     KARIERA W GENESIS PR     KONTAKT
coded by NewFuture