Biuro Prasowe

12 października 2006
Grupa Kolastyna
Nowy prezes Miraculum

Grupa Kolastyna - czołowy polski producent kosmetyków - informuje, że w dniu 9 października 2006 roku nowym prezesem FK Miraculum SA został Tomasz Syller, obecny wiceprezes i dyrektor zarządzający Grupy Kolastyna, a także wiceprezes Miraculum. Funkcję wiceprezesa Miraculum objął tym samym Aleksander Siuda, dotychczasowy członek zarządu i zastępca dyrektora generalnego Grupy Kolastyna.

Tomasz SyllerTomasz Syller zastąpił na stanowisku prezesa Andrzeja Kuźmę, który złożył rezygnację z pełnionej funkcji -  w trakcie najbliższego WZA zostanie powołany na członka rady nadzorczej Grupy Kolastyna. Tomasz Syller będzie nadal sprawował dotychczasowe funkcje: wiceprezesa i dyrektora zarządzającego Grupy Kolastyna.

 

„Zmiana na stanowisku prezesa Miraculum wiąże się z planami wprowadzenia do obrotu publicznego akcji Grupy Kolastyna oraz z dynamicznym rozwojem spółek wchodzących w skład Grupy Kapitałowej. Zadaniem Tomasza Syllera jest nadzór nad procesem upublicznienia spółki. Rozszerzenie jego kompetencji i powierzenie mu stanowiska prezesa Miraculum dodatkowo usprawni koordynację działań w obrębie Grupy. Powołanie dotychczasowego prezesa Andrzeja Kuźmy do rady nadzorczej sprawi, iż będzie on dalej wspierał spółkę swoim bogatym doświadczeniem" - powiedział Andrzej Grzegorzewski, prezes Grupy Kolastyna.

 

Grupa Kolastyna należy do ścisłej czołówki polskich producentów kosmetyków pielęgnacyjnych. Jest także liderem polskiego rynku kosmetyków do opalania. Najpóźniej w II kwartale 2007 roku spółka planuje debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Doradcą finansowym przygotowującym Kolastynę do funkcjonowania na rynku kapitałowym jest Capital One Advisers Sp. z o.o., a oferującym akcje Dom Maklerski IDMSA.

 

Tomasz Syller - absolwent Politechniki Poznańskiej oraz programu studiów Executive MBA realizowanego przez Nottingham Trent University oraz Wielkopolską Szkołę Biznesu przy Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Od czerwca 2005 r. w Grupie Kolastyna. Jego podstawowe zadania polegają na operacyjnym zarządzaniu firmami oraz przygotowaniu i realizacji średniookresowych planów rozwoju strategicznego. Sprawuje także nadzór nad koordynacją procesu upublicznienia spółki na GPW. W okresie 2004-2005 był dyrektorem handlowym centrali zachodniej sieci DIY supermarketów BRICOMARCHE. Wcześniej przez wiele lat (1992-2002) pracował w Mar-Ol i grupie firm z nią związanych, zajmujących się dystrybucją produktów FMCG. Zajmował tam między innymi stanowisko dyrektora ds. operacyjnych i sprzedaży w Mar-Ol,  a także pełnił w jednej z nich funkcję dyrektora zarządzającego.

 

Aleksander Siuda - absolwent Wydziału Technologii Żywności Akademii Rolniczej w Poznaniu. Z Grupą Kolastyna związany od 2003 r. Początkowo pełnił funkcję dyrektora ds. produkcji, następnie podjął obowiązki zastępcy dyrektora generalnego ds. produkcji i logistyki. Wcześniej na stanowisku dyrektora ds. produkcji w Lambertz Polonia Sp. z o.o. W latach 1987-2001 pracował w Browarze Okocim S.A., początkowo jako szef produkcji, a następnie jako dyrektor browaru w Okocimiu. Pracę zawodową rozpoczął w 1983 r. w Zakładach Piwowarskich w Poznaniu.

W latach 1995-2004 brał udział w wielu szkoleniach z zakresu ekonomii i zarządzania w kraju i zagranicą. W 1997 r. został odznaczony Brązowym Krzyżem Zasługi RP. Laureat nagrody w krajowej edycji konkursu „Pracodawca Organizator Pracy Bezpiecznej" (1998 r.). W roku 1998 pełnił także funkcję Prezydenta Krajowego Polskiej Organizacji Młodych Przedsiębiorców (Junior Chamber International).

 

Informacje o firmie:

Grupa Kolastyna jest czołowym polskim producentem kosmetyków oraz liderem na rynku kosmetyków do opalania. Prawie co czwarty sprzedawany w Polsce kosmetyk słoneczny jest produkowany przez Kolastynę (wg danych MEMRB Polska za 2005 r. Grupa posiada w tym segmencie produktowym ponad 22 proc. udziału ilościowego). Działalność Grupy koncentruje się głównie na wytwarzaniu i sprzedaży kosmetyków pielęgnacyjnych. W portfolio Grupy znajdują się trzy marki: Laboratorium Kolastyna, Miraculum i Juliette Essayer. Produkty oznaczone tymi markami są obecne w ponad trzydziestu krajach. W 2005 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy wyniosły 81,5 mln zł, a zysk netto 2,6 mln zł.

 

Największymi zagranicznymi odbiorcami produktów Grupy są kraje Europy Wschodniej: Rosja, Ukraina, Białoruś, Litwa i Kazachstan. Łączne obroty na tych rynkach stanowiły w 2005 roku ponad 80 proc. eksportu Grupy Kolastyna. Produkty firmy dostępne są również w innych regionach. Do najważniejszych należą rynki: Bułgarii, Grecji, Egiptu, Francji, Indii oraz USA. Wyroby Grupy można znaleźć także w: Anglii, Hiszpanii, Portugalii, we Włoszech, Mołdawii, Gruzji, Kirgizji, Słowenii, Czechach, Słowacji, Łotwie, Szwecji, Holandii, Jordanii, Australii i Kanadzie. Począwszy od 2006 roku, kosmetyki Kolastyny są obecne również w sklepach Finlandii, Macedonii i Niemiec.

 

Wysoka jakość produktów marek Grupy Kolastyna potwierdzana jest licznymi nagrodami, wyróżnieniami a także czołowymi lokatami zajmowanymi w najbardziej prestiżowych zestawieniach. Wśród nagród zdobytych przez Grupę znajdują się: Złoty Laur Konsumenta 2006 (za serię słoneczną), Innowacja roku 2005 w konkursie Produkt Roku 2006 dla emulsji do opalania Slim Body F8 oraz Diamentowa Malwa 2006 (za ostatnie 5 lat działalności Miraculum). W 2003 roku Grupa otrzymała Srebrny Medal Akademii Polskiego Biznesu za efektywne i kreatywne zarządzanie firmą. W 2002 roku firma została uhonorowana tytułem Lidera Polskiego Biznesu i Lwa Wśród Pracodawców.


© by Multifocus 2014
HOME     O GENESIS PR     SIEĆ MIĘDZYNARODOWA     BIURO PRASOWE     IPO     EVENTY     NAPISALI O NAS     NASI KLIENCI     KARIERA W GENESIS PR     KONTAKT
coded by NewFuture