Napisali o nas

11 maja 2020
Jaka będzie branża PR po koronawirusie

Przedstawicieli branży public relations zapytaliśmy, jak dotychczas rozwój epidemii COVID-19 wpłynął na całą branżę public relations? W jakich obszarach działalności te skutki są najbardziej dotkliwe? Co czeka branżę w najbliższych tygodniach, a co w dłuższej perspektywie (roku, dwóch lat)?

"Restrykcje i ograniczenia związane z koronawirusem będą miały niewątpliwie kluczowy wpływ na całą gospodarkę w 2020 roku. Oznacza to również negatywne skutki dla branży PR. Część klientów z najbardziej dotkniętych branż, jak turystyka, handel czy rozrywka - może ograniczyć działania PR i marketingowe. Najbardziej oczywiście ucierpi branża eventowa, która musi liczyć się z najdłuższymi przestojami w zleceniach. Działania PR mogą też ograniczyć marki konsumenckie - nie związane bezpośrednio z żywnością. Można szacować, że przestoje trwające około miesiąc mogą zmniejszyć przychody agencji o ok. 10%-20%. Niektóre budżety mogą zostać ograniczone na dłuższy czas niż tylko okres zagrożenia koronowirusem. Z drugiej strony z pewnością skorzystają te agencji, które skupiają się na PR korporacyjnym, edukacyjnym i kryzysowym. W tych obszarach zleceń może być więcej. Największymi wygranymi koronawirusa będą agencje digitalowe - bo budżety z eventów przejdą najprawdopodobniej do nich i być może częściowo już zostaną, jeśli okaże się że efektywność jest podobna lub wyższa" - mówi Eliza Misiecka, dyrektor agencji GENESIS PR.
      
         

 



© by Multifocus 2014
HOME     O GENESIS PR     SIEĆ MIĘDZYNARODOWA     BIURO PRASOWE     IPO     EVENTY     NAPISALI O NAS     NASI KLIENCI     KARIERA W GENESIS PR     KONTAKT
coded by NewFuture