Napisali o nas

20 marca 2020
Wirtualne Media
Firmy CRS-owo wspierają walkę z koronawirusem. "Zwiększa się lojalność konsumentów i zaufanie do marek"

Wiele polskich firm i marek w ostatnich dniach podejmuje szereg działań, które mają wesprzeć walkę z rozprzestrzeniającym się koronawirusem. Wspierają finansowo szpitale, przekazują produkty, fundują sprzęt, organizują posiłki dla personelu medycznego. Z jednej strony dlatego, by po prostu w tej trudnej sytuacji pomóc. Ale też dlatego, że lawinowo rezygnują z reklamy: z powodu sytuacji finansowej oraz dlatego, że w ich ocenie reklamowanie się obecnie jest nie na miejscu. Dlatego też aktywności w obszarze CSR są dla nich jedynym możliwym wyjściem w tej sytuacji. Dzięki takiemu zaangażowaniu sporo jednak zyskują - zwiększa się bowiem lojalność konsumentów i zaufanie do marek - komentują dla Wirtualnemedia.pl eksperci od wizerunku.

Bardzo ważna jest obecnie według Elizy Misieckiej, dyrektorki agencji Genesis PR intensyfikacja przez firmy działań pomocowych i CSR. W jej ocenie ratowanie zdrowia i życia ludzi - nawet kosztem budżetów marketingowych jest obowiązkiem nas wszystkich.

 

- To dobrze, że tak wiele firm reaguje tak szybko. Nie sądzę, by można było rozpatrywać takie działania w kontekście konkretnych korzyści wizerunkowych czy sprzedażowych - i nie taka powinna być ich intencja. Założeniem CSR jest podzielenie się swoimi dobrami, zaangażowanie dla dobra społeczności - niekoniecznie z korzyścią dla własnej marki czy firmy. Tak też powinno być traktowane teraz - w obliczu wielkiego społecznego zagrożenia. Zwłaszcza, że obecnie kampanie produktowe po prostu nie mają sensu - podkreśla Eliza Misiecka.


https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/firmy-wspieraja-walke-z-koronawirus-csr-czy-to-sie-oplaca-zwieksza-sie-lojalnosc-konsumentow-i-zaufanie-do-marek-jakie-koszty-opinie

 


13 marca 2020
Wirtualne Media
Przez koronawirusa agencje PR mają więcej zleceń, komunikacja przenosi się do digitalu

Rosnąca liczba zachorowań na koronawirusa i kolejne decyzje rządu, które biznesowo pogrążają branże turystyczną czy eventową, w przypadku większości agencji public relations oznaczają więcej pracy. Ich szefowie przyznają, że obecni klienci zlecają im coraz więcej projektów z zakresu komunikacji kryzysowej, przybywa też nowych zleceniodawców. Odwołane konferencje powodują z kolei zmianę sposobu komunikacji - z tradycyjnej na digitalową. W tej sytuacji obronią się te agencje, które dostosują się do zaistniałych warunków.

 

Eliza Misiecka, dyrektorka agencji Genesis PR przewiduje, że część klientów z najbardziej dotkniętych branż, jak turystyka, handel czy rozrywka - może ograniczyć działania PR i marketingowe. Ocenia, że działania PR mogą też ograniczyć marki konsumenckie - nie związane bezpośrednio z żywnością.

 

- Można szacować, że przestoje trwające około miesiąc mogą zmniejszyć przychody agencji o ok. 10 proc.-20proc. Niektóre budżety mogą zostać ograniczone na dłuższy czas niż tylko okres zagrożenia koronowirusem. Z drugiej strony z pewnością skorzystają te agencje, które skupiają się na PR korporacyjnym, edukacyjnym i kryzysowym. W tych obszarach zleceń może być więcej. Największymi wygranymi koronawirusa będą agencje digitalowe - bo budżety z eventów przejdą najprawdopodobniej do nich i być może częściowo już zostaną, jeśli okaże się, że efektywność jest podobna lub wyższa - podkreśla Misiecka.

https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/przez-koronawirusa-agencje-pr-maja-wiecej-zlecen-komunikacja-przenosi-sie-do-digitalu

 



© by Multifocus 2014
HOME     O GENESIS PR     SIEĆ MIĘDZYNARODOWA     BIURO PRASOWE     IPO     EVENTY     NAPISALI O NAS     NASI KLIENCI     KARIERA W GENESIS PR     KONTAKT
coded by NewFuture