Biuro Prasowe

7 października 2020
InPost
INPOST URUCHOMIŁ DRUGĄ SORTOWNIE CENTRALNĄ W PODWARSZAWSKIM MSZCZONOWIE

InPost – lider nowoczesnej logistyki w Polsce – uruchomił drugą po sortowni w Piotrkowie Trybunalskim, centralną sortownię w P3 Logistic Parks Mszczonów. Nowy obiekt o powierzchni 17300 m² pełni funkcję centrum cross dockowego obsługującego oddziały InPost z całego kraju oraz centrum sortowniczego dla kluczowego rejonu Warszawy. InPost powiększa swoje zaplecze logistyczne ze względu na rosnące zainteresowanie usługami, w tym zwiększonymi wolumenami spowodowanymi nawrotem epidemii koronawirusa. Zakupy w Internecie – zwłaszcza z odbiorem w Paczkomacie®, ale także przez kuriera InPost – są bezpieczniejsze od tych w punktach stacjonarnych. Dzięki bezpłatnej aplikacji InPost możliwe jest także mobilne otwieranie skrytki Paczkomatu® – bez potrzeby dotykania panelu sterującego – co profilaktycznie zapobiega przenoszeniu się wirusa.


Centrum logistyczne zlokalizowane jest zaledwie 50 km na południowy zachód od Warszawy, wzdłuż drogi ekspresowej S8 i autostrad A2 oraz A1 – co pozwala na wydajne i wygodne połączenie logistyczne zarówno z południem i północą, jak i wschodem i zachodem Polski.

 

„Niestety, mamy spodziewany nawrót liczby zakażeń – a obawy o rozwój pandemii są coraz większe. Od początku traktowaliśmy temat COVID-19 jako najpoważniejsze wyzwanie dla branży logistycznej. Przewaga technologiczna, jaką dają Paczkomaty® oraz możliwość zarządzania przesyłkami przez smartfon powodują, że sieć InPost bije rekordy popularności – korzystanie z Paczkomatów® jest o wiele bezpieczniejsze niż odbieranie przesyłek w punktach stacjonarnych. Nowa sortownia centralna pomoże nam obsłużyć dodatkowe wolumeny przesyłek” – zwraca uwagę Rafał Brzoska, prezes InPost.


Z powodu zwiększonego zapotrzebowania na usługi logistyczne InPost znacząco rozbudowuje w tym roku także sieć Paczkomatów. „Obecnie mamy już zdecydowanie ponad 8000 maszyn w całej Polsce i cały czas rozstawiamy kolejne. Dlatego nasze zaplecze logistyczne musi być przygotowane na kolejne fale przesyłek, obsługujące dodatkowe maszyny. Przy czym dwie równorzędne sortownie centralne zapewniają bezpieczeństwo dostaw w razie konieczności ograniczenia pracy w jednej z nich lub nawet jej czasowego wyłączenia” – podkreśla Brzoska.


InPost wprowadził też usługę „Paczka w Weekend” – z uwagi na rosnące zapotrzebowanie na usługi paczkomatowe. Umożliwia ona dostawy do Paczkomatów® także w soboty i niedziele – koszt usługi to 4,99 zł brutto. W ramach „Paczki w weekend” przesyłki są dostarczane do klientów w weekend, jeśli nadanie (czyli przekazanie paczki do Paczkomatu® lub POP albo złożenie zlecenia na odbiór przez kuriera), nastąpi w sobotę do godziny 13:00.

 

InPost systematycznie rozwija swoją infrastrukturę logistyczną. Od 2019 roku jest liderem w wynajmie powierzchni magazynowych w Polsce. W zeszłym roku firma wynajęła łącznie 107 950 m² – to 4% całkowitego popytu netto w kraju1. InPost był także liderem w branży KEP w zakresie powierzchni oddanej do użytku w 2019 r – w sumie 57 863 m² – wyprzedzając tym samym na podium DHL oraz Pocztę Polską. Lokalizacje uruchomione przez InPost w 2019 roku pozycjonują spółkę w Top 3 najbardziej aktywnych podmiotów e-commerce na rynku logistyki magazynowej – InPost ustępuje pod tym względem jedynie Amazon i Zalando, globalnym gigantom e-sprzedaży.

 

Liczba Paczkomatów® (8000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (46002). Paczkomaty® InPost dostępne są w Polsce także przy sklepach: Dino, Lidl oraz Kaufland i w Centrach Handlowych Auchan. InPost podpisał również umowę z siecią sklepów Auchan na dostawę Lodówkomatów oraz usługę dostaw door-to-door. Funkcjonalności maszyn InPost pozwalają na bezpieczne przechowanie i odbiór żywności, napojów oraz mrożonek zamówionych przez Internet w Auchan Direct. Według badań Kantar TNS aż 40% kupujących w sieci chce odbierać zakupy spożywcze w Paczkomatach® InPost.

 

Ponadto InPost – odpowiadając na zapotrzebowanie rynku – uruchomił Paczkomaty® InDoor, przeznaczone specjalnie do instalacji wewnątrz budynków. Dzięki Paczkomatom® InDoor właściciele nieruchomości zapewniają swoim mieszkańcom i najemcom najkorzystniejszą i najpopularniejszą opcję odbioru zakupów. Jednocześnie przyciągają okolicznych mieszkańców do danej lokalizacji – co pozwala generować dodatkowe zyski sklepom i punktom usługowym.

 

Według raportu Gemius3 Paczkomaty® są najczęściej wybieraną formą dostawy – wyprzedziły kurierów. Taki typ dostawy towaru preferuje aż 61% kupujących w Internecie. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów aż o 9 punktów procentowych w porównaniu do wyników raportu za 2019 rok. Po raz pierwszy w historii Paczkomaty® pobiły w popularności dostawy kurierem, które wybiera 55% badanych – jest to pierwszy tego typu wynik na świecie. Ponadto, aż 68% badanych deklaruje, że możliwość odbioru zakupów przez urządzenia InPost motywują ich do zakupów w konkretnym sklepie internetowym – jest to wzrost o 7 punktów procentowych więcej z roku na rok.

 

Każdą przesyłkę z Paczkomatu® InPost można odebrać za pośrednictwem bezpłatnej aplikacji mobilnej do zdalnego otwierania skrytek. Aplikacja ma już 4 miliony aktywnych użytkowników i notuje kilkaset tysięcy zdalnych otwarć dziennie. Oprogramowanie było na podium listy pobrań w sklepach Google Play i Appstore przez 8 tygodni. Dzięki aplikacji, przy jednym Paczkomacie® przesyłki może odbierać wiele osób naraz. InPost umożliwi też niedługo nadawanie przesyłek za pomocą aplikacji zainstalowanej w smartfonie. W ramach strategii cyfryzacji z InPost można skontaktować się teraz także za pomocą Google Asystenta. Rozmowę zaczyna się od wywołania bota o nazwie ChatBot Mat frazą „Porozmawiaj z InPost”. Klienci mogą zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy Paczkomat®, a także nowość – numer do kuriera. Ten sam Bot jest dostępny także na Messengerze, wraz ze wszystkimi swoimi funkcjonalnościami.

 

InPost wprowadza systematycznie nowe usługi – w 2020 roku uruchomił specjalistyczne Paczkomaty® Urząd 24, które przekazał na potrzeby Urzędów Miasta w Krakowie, Gorzowie Wielkopolskim, Nowym Targu, Wołominie oraz Koszalinie. Pozwolą one mieszkańcom załatwiać sprawy urzędowe bez potrzeby wchodzenia do budynku i bezpośredniego kontaktu z urzędnikami. Planowane są kolejne instalacje maszyn przy urzędach w całej Polsce – InPost prowadzi rozmowy z kilkudziesięcioma miastami.

 

InPost wprowadził także usługę logistyczną InPost Fullfilment, dedykowaną klientom biznesowym. Firma udostępnia infrastrukturę oraz know-how i wspiera klientów na każdym etapie procesów magazynowych. InPost jako partner logistyczny oferuje najwyższą jakość usług i automatyzację całego procesu logistycznego w oparciu o własne doświadczenie. Dzięki usłudze InPost Fulfillment przedsiębiorcy e-commerce mogą się skupić na rozwoju własnego biznesu i nie martwić się o kwestie związane z zapleczem magazynowym, pakowaniem towaru i wysyłką.

 

InPost to największy w Polsce operator logistyczny, w którego zainwestowały amerykańskie fundusze inwestycyjne Advent International i KKR. Firma oferuje usługi kurierskie oraz dostawy za pośrednictwem ogólnopolskiej sieci Paczkomatów® InPost dla klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych, w tym kompleksowe usługi dedykowane branży e-commerce.

 

Więcej informacji na: www.inpost.pl  



1 Źródło: Cresa Polska, Industrial Research Forum (IRF)

3 Gemius dla e-Commerce Polska, E-commerce w Polsce 2020, N=1544, marzec 2020

 


© by Multifocus 2014
HOME     O GENESIS PR     SIEĆ MIĘDZYNARODOWA     BIURO PRASOWE     IPO     EVENTY     NAPISALI O NAS     NASI KLIENCI     KARIERA W GENESIS PR     KONTAKT
coded by NewFuture