Biuro Prasowe

24 stycznia 2018
Metrostav
Metrostav Polska Budowlaną Firmą Roku 2017

Metrostav Polska S.A. – spółka specjalizująca się w realizacji projektów budowlanych i infrastrukturalnych – otrzymała wyróżnienie Budowlanej Firmy Roku 2017 miesięcznika Builder. To kolejne uznanie dla Metrostav Polska – firmy, która wykonała jedną z największych warszawskich inwestycji ostatnich lat, modernizację mostu Gen. Grota-Roweckiego w Warszawie, prowadzoną w ramach przebudowy stołecznej części trasy S8. Inwestycja obejmowała realizację 63 obiektów inżynierskich na ponad 4,5-kilometrowym odcinku trasy. Ponadto Martin Kulhavý, członek zarządu Metrostav Polska S.A., został wyróżniony tytułem Osobowość Branży 2017.


Metrostav realizuje w Polsce zaawansowane projekty infrastrukturalne: budowę mostu, który połączy Wyspę Sobieszewską z Gdańskiem, 20-kilometrowy odcinek trasy ekspresowej S7: Koszwały – Nowy Dwór Gdański na Pomorzu o wartości ponad 1,642 mld zł czy przebudowę 5-kilometrowego odcinka ulic Marsa i Żołnierskiej w Warszawie.

 

Metrostav jest bardzo aktywny na polskim i europejskim rynku. Do każdej inwestycji firma przystępuje z wieloletnim doświadczeniem w realizacji obiektów infrastrukturalnych i budowlanych. Dzięki licznym, wymagającym inwestycjom, które niejednokrotnie realizowane są w trudnych warunkach geologicznych i klimatycznych – jak np. w Islandii, Szwecji czy Norwegii – inżynierowie Metrostav mogą pochwalić się ogromnym doświadczeniem i bogatym portfolio. Tytuł Budowlanej Firmy Roku 2017 miesięcznika Builder to kolejne uznanie dla jakości i zaawansowania technicznego Metrostav Polska” mówi Martin Kulhavý, członek zarządu Metrostav Polska S.A.


Budowlana Firma Roku to tytuł przyznawany przez Redakcję, Radę Naukową i Programową miesięcznika Builder. Podczas rozdania nagród wyróżniane są dynamicznie rozwijające się firmy z branży budowlanej, które osiągnęły wysoką pozycję na rynku budowlanym.


W Polsce Metrostav realizuje zaawansowane technicznie projekty:

  • Most na Wyspie Sobieszewskiej:
    • Umowa – o wartości 57,1 mln zł – na budowę mostu, który połączy Wyspę Sobieszewską z Gdańskiem, pomiędzy konsorcjum firm Metrostav oraz Vistal a Miastem Gdańsk została podpisana 2 września 2016.
    • Budowa obiektu jest jednym z priorytetów inwestycyjnych Gdańska na lata 2014-2020. 
    • Most będzie miał 173 m długości (ze skrzydłami – 181,5 m), przewidywany czas otwierania przęseł to 2 minuty.
  • Trasa ekspresowa S7: Koszwały – Nowy Dwór Gdański:
    • 20-kilometrowy odcinek trasy ekspresowej S7: Koszwały – Nowy Dwór Gdański na Pomorzu o wartości ponad 1, 642 mld zł.
    • Inwestycja ma być gotowa w październiku 2018 r.
  • Modernizacja węzła ulic Marsa i Żołnierskiej:
    • Przebudowa 5-kilometrowego odcinka ulic Marsa i Żołnierskiej w Warszawie.
    • Wartość kontraktu to ok. 155 mln zł, inwestycja ma być gotowa w 2018 roku.

Do tej pory polski oddział firmy Metrostav odpowiedzialny był również za realizację:

  • Drogi S8: węzeł Powązkowska – węzeł Modlińska wraz z Mostem Gen. S. Grota-Roweckiego w Warszawie:
    • Przebudowa 4,8 kilometrowego odcinka trasy Armii Krajowej.
    • W skład projektu o wartości 796,30 mln zł wchodziły działania modernizacyjne, takie jak: poszerzenie jezdni głównych, połączenie istniejących i zaprojektowanych węzłów na Trasie AK w zespoły węzłów. 
    • W rezultacie remontu cały fragment trasy zyskał status drogi szybkiego ruchu.
    • Metrostav przekazał inwestycję do użytkowania we wrześniu 2015 – miesiąc przed zakładanym terminem.
  • Budowy nowej przeprawy mostowej na Przemszy na trasie Kraków – Chełmek (woj. Małopolskie, droga wojewódzka nr 780) – inwestycja została zakończona w listopadzie 2013 roku
  • Projektu modernizacji budowli i urządzeń zbiornikowych wraz z budową innych obiektów w ramach projektu: „Modernizacja zbiornika wodnego Nysa w zakresie bezpieczeństwa przeciwpowodziowego - etap I”.

Metrostav z powodzeniem realizuje skomplikowane inwestycje na terenie całej Europy – spółka odpowiada m.in. za:

  • Szwecja – dwa tunele technologiczne obwodnicy autostradowej w szwedzkim Sztokholmie, we współpracy joint venture pomiędzy Subterra – spółką zależną Metrostav SA – i słowacką firmą STI.
  • Norwegia: 
    • most nad fiordem Astfjorden, realizowana wraz z lokalnym partnerem – firmą Bertelsen & Garpestad, zakładająca również budowę dróg dojazdowych oraz tunelu 
    • ponad 1,5 kilometrowy tunel, wzmocnienie lokalnej drogi i wał przeciwlawinowy na trasie między wioską Veitastrond a miejscowością Hafslo w środkowej Norwegii
  • Islandia – trzy tunele drogowe w Siglufjörður, Neskaupstaður oraz Dýrafjörður.
  • Finlandia:
    • pięć tuneli metra w Helsinkach – w konsorcjum z lokalną firmą Destia Oy
    • kolejny etap rozbudowy metra pomiędzy Helsinkami a Espoo na odcinku Soukka – Espoonlahti – Sammalvuori.
  • Turcja – konstrukcja zajezdni dla pociągów metra wraz z tunelami technicznymi oraz niezbędną infrastrukturą do obsługi powstającej linii 7 metra w Stambule.
  • Austria – nowoczesna elektrownia wodna w Reid, za pośrednictwem spółki zależnej BeMo Tunnelling.
  • Niemcy – nowy wiadukt na autostradzie A1 w miejscowości Volmarstein w Niemczech – wraz ze spółką zależną BeMo Tunelling.

Skuteczne działania na rynkach międzynarodowych mają solidne fundamenty wypracowane na czeskim rynku budowlanym. Metrostav odpowiadał m.in. za:

  • przebudowę portu lotniczego im. Vaclava Havla
  • przedłużenie linii A praskiego metra (wartość kontraktu 873 mln euro)
  • renowację dworca głównego w Pradze – remontu wymagał charakterystyczny przeszklony dach obiektu, który od lat witał turystów w stolicy Czech
  • realizację największej inwestycji mieszkaniowej w historii Czech – Residence Garden Towers (wartość kontraktu 72 mln euro)
  • budowę kompleksu naukowego ELI Beamlines – instytut badawczy oraz innowacyjne rozwiązania w nim zastosowane ułatwią postęp w wielu dziedzinach nauki oraz zapewnią czeskim naukowcom warunki do prowadzenia badań na najwyższym poziomie. To największe i najnowocześniejsze centrum naukowe na terenie Europy Środkowej i Wschodniej – sfinansowane w ramach Programu Operacyjnego Unii Europejskiej Rozwój Badań i Innowacji.
  • budowę najdłuższego tunelu kolejowego w Czechach (ponad 4-kilometrowy odcinek – wydrążony we wzgórzach Chlum i Homolka – jest kluczowym elementem transeuropejskiej sieci kolejowej, jak również jest jedną z najistotniejszych części czeskiego systemu transportowego i tranzytowego)
  • realizację stalowego mostu kolejowego nad rzeką Ochrzą w Jindřichovie, w pobliżu zachodnioczeskiego miasta Cheb (przeprawa o masie ponad 600 ton ma 11 metrów szerokości oraz 69 metrów długości)
  • przebudowę dwóch wiaduktów w centrum Ostrawy – obiekty o łącznej długości 218 metrów pełnią ważną rolę w systemie komunikacji miejskiej
  • remont węzła kolejowego w Pilźnie – główna część prac obejmie modernizację dwóch 100-letnich mostów nad ulicą Św. Mikołaja, a także unowocześnienie i przebudowę peronów. Plan zakłada również wymianę torów oraz konstrukcję zwrotnicy.

Ponadto Metrostav był głównym wykonawcą tunelu Blanka w czeskiej Pradze. Inwestycja Blanka jest największym tunelowym miejskim projektem w Europie. Kompleks tunelowy Blanka – najważniejsza część obwodnicy Pragi – to trasa o długości ponad 6 km, która przechodzi pod historycznym centrum miasta z zachodu na wschód, łącząc Piątą i Ósmą dzielnice Pragi. Z tunelu korzysta codziennie około 80 tysięcy kierowców – dzięki jego otwarciu natężenie ruchu pojazdów w centrum Pragi znacząco się zmniejszyło, co poprawiło komfort i bezpieczeństwo podróżowania zarówno mieszkańców stolicy Czech, jak i turystów. Tunel Blanka jest dumą Prażan i pokazem technicznych możliwości spółki Metrostav – głównego wykonawcy inwestycji.

 

Więcej informacji na: www.metrostav.cz/pl  oraz www.youtube.com/Metrostav

 


© by Multifocus 2014
HOME     O GENESIS PR     SIEĆ MIĘDZYNARODOWA     BIURO PRASOWE     IPO     EVENTY     NAPISALI O NAS     NASI KLIENCI     KARIERA W GENESIS PR     KONTAKT
coded by NewFuture