Biuro Prasowe

8 lutego 2011
Fortuna Entertainment Group
Fortuna Entertainment Group powołała zespół ds. loterii

Fortuna Entertainment Group – wiodący w Europie Środkowej i Wschodniej operator zakładów wzajemnych, działający w Polsce, Czechach, na Słowacji i Węgrzech – konsekwentnie realizuje główny cel oferty publicznej akcji: uruchomienie loterii w Czechach. Spółka powołała zespół specjalistów odpowiedzialnych za wdrożenie projektu, pod kierownictwem Martina Illnera. Uruchomienie loterii planowane jest w połowie 2011 roku.


W odróżnieniu od Polski – gdzie jedynym dostawcą loterii jest spółka Skarbu Państwa, Totalizator Sportowy – na rynku czeskim nie obowiązuje monopol państwowy w zakresie organizowania loterii. W sektorze dominuje natomiast jedna firma, należąca do organizacji sportowych.

 

Uruchomienie loterii liczbowych w Czechach jest kluczowym elementem strategii rozwoju Fortuna Entertainment Group. W lipcu 2010 roku czeski oddział Grupy uzyskał licencję na organizację loterii. W październiku 2010 roku Fortuna zawarła porozumienie z Intralot Holdings International, dotyczące dostawy zintegrowanej infrastruktury i terminali do organizacji gier i loterii.

Środki na realizację projektu – o łącznej kwocie 8,6 mln euro – spółka pozyskała dzięki zakończonej sukcesem ofercie publicznej akcji na rynkach w Warszawie, Pradze i na Słowacji. Fortuna debiutowała na giełdach papierów wartościowych w Warszawie i Pradze w październiku 2010 roku.

 

Dyrektor generalny projektu loterii, Martin Illner, posiada bogate doświadczenie zawodowe m.in. w sektorze FMCG i IT. Przed rozpoczęciem współpracy z Fortuna Entertainment Group, przez cztery lata był dyrektorem generalnym Oracle na Czechy i Europę Środkową. Wcześniej – jako Strategy Consultant w firmach doradczych McKinsey oraz Bain z Genewy – z sukcesem wdrażał nowe projekty biznesowe. Martin Illner ukończył prestiżowe uczelnie w USA i we Francji. Jest absolwentem słynnej Akademii Wojskowej West Point.

 

„Projekt Fortuny daje unikalną szansę na zmianę układu sił na zmonopolizowanym rynku loterii liczbowych w Czechach. Naszą ambicją jest zmiana wizerunku loterii liczbowych, co pozwoli na dotarcie do nowych klientów” – mówi Martin Illner.

 

Stanowisko dyrektora marketingu projektu objęła Lenka Janouchová, która będzie odpowiedzialna za kampanię wprowadzającą loterię Fortuny na rynek. Bogate doświadczenie w zakresie marketingu w branżach FMCG i bankowości zgromadziła pracując m.in. dla British American Tobacco oraz HSBC i Citibank.

 

„Rynek loterii w Czechach ma duży potencjał rozwoju. Za pomocą nowoczesnej oferty oraz kompleksowej komunikacji marektingowej chcemy dotrzeć w szczególności do młodszych uczestników loterii“ – dodaje Lenka Janouchová.

 

Za badania rynku i analizę marketingową w projekcie loterii odpowiadać będzie Tomáš Motl – ekspert w zakresie tradycyjnych i nowoczesnych metod badawczych w różnych sektorach, w tym FMCG. Wieloletnie doświadczenie zdobywał pracując m.in. dla Philip Morris oraz Citibank a.s. Tomáš Motl jest absolwentem Douglas College w Kanadzie oraz Uniwersytetu w Georgia w Stanach Zjednoczonych.

 

Do zespołu wdrażającego loterię w Czechach wszedł również Ladislav Lála, menedżer ds. operacyjnych i IT. Jest odpowiedzialny za wszelkie aspekty techniczne projektu. Był odpowiedzialny za zawarcie umowy z dostawcą terminali dla loterii – firmą Intralot. W dotychczasowej karierze specjalizował się w technologiach informacyjnych dla sektora bankowego, pracując m.in. dla ČSOB, GE Money Bank oraz Poštovní banka.

 

Do końca roku przy projekcie loterii zatrudnionych będzie nawet do 100 osób.

 

O Fortuna Entertainment Group:

 

Fortuna Entertainment Group jest wiodącym operatorem zakładów bukmacherskich w Europy Środkowej i Wschodniej. Firma założycielska FORTUNA sázková kancelář powstała w Pradze w 1990 roku. Już rok później na Słowacji założona została spółka Terno, a.s.

 

W 2005 roku grupa inwestycyjna Penta stała się właścicielem obu firm, jednocześnie pozyskując w tym samym roku polskiego operatora zakładów bukmacherskich Profesjonał i stopniowo konsolidując te spółki pod jedną marką. Dzięki ponad 20-letniemu doświadczeniu w branży zakładów bukmacherskich, Fortuna tworzy standardy i wyznacza trendy na rynku środkowo-europejskim. Grupa stale inwestuje w rozwój nowych produktów i usług rozszerzając przy tym sieć kanałów dystrybucji oraz doskonaląc ich jakość. Fortuna posiada obecnie ponad 1300 kolektur na trzech rynkach.

 

Grupa wprowadziła platformę FortunaWin, umożliwiającą oferowanie produktów na nowych rynkach. Obecnie FortunaWin dostarcza gry i zakłady klientom na Węgrzech.

 

W październiku 2010 roku Fortuna z powodzeniem zadebiutowała na giełdach papierów wartościowych w Warszawie i Pradze. Głównym akcjonariuszem pozostaje środkowoeuropejska grupa inwestycyjna  Penta.

                         


© by Multifocus 2014
HOME     O GENESIS PR     SIEĆ MIĘDZYNARODOWA     BIURO PRASOWE     IPO     EVENTY     NAPISALI O NAS     NASI KLIENCI     KARIERA W GENESIS PR     KONTAKT
coded by NewFuture